Us presentem el programa del Fòrum Verge Extra 2021:
La inscripció a les activitats es realtiza a través del portal de Formació i Transferència de Ruralcat. Haureu de buscar la jornada a la qual us voleu inscriure.
També us podeu descarregar tots els cartells directament amb aquest enllaç.
Dimecres 24 de març
12:00 a 13:30: El Projecte TRANSGROWTH [Més informació] [inscripcions tancades]
- Presentació del Fòrum Verge Extra 2021, a càrrec de Carmel Mòdol, Director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries.
- El projecte POCTEFA – TRANSGROWTH:
- Joan Gòdia, sub-director general d’Indústries i Qualitat Agroalimentàries
- Agustí Romero, Investigador del programa de Fructicultura, especialista en olivicultura, IRTA
18:00 a 19:30: Transformació econòmica, fons europeus i territoris oleícoles [Més informació] [inscripcions tancades]
- El projecte de transformació econòmica de les Terres de Lleida, a càrrec de Ramon Boixadera, director del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.
- Oportunitats dels fons europeus per les empreses oleícoles, a càrrec de Teresa Botargues, assessora del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.
Dijous 25 de març
12:00 a 13:30: Oportunitats per les empreses oleícoles de la nova llei de turisme de Catalunya [Més informació] [inscripcions]
- Presentació de la jornada, a càrrec de David Masot, president del Consell Comarcal del Segrià.
- La nova llei de turisme de Catalunya, a càrrec de Jaume Dalmau, cap dels Serveis Territorials de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya a Lleida.
- Experiències internacionals d’allotjaments singulars, a càrrec de Carlota Cazalla, investigadora d’in2destination tourism.
- Barraca entre vinyes: una experiència singular a Catalunya, a càrrec de Lluís Carsí, empresari turístic.
18:00 a 19:30: Permacultura i oleocultura de qualitat [Més informació] [inscripcions]
- (Re)dissenya la teva finca sostenible i regenerativa amb la Permacultura, a càrrec de Antonio Scotti, divulgador en Permacultura, membre de Cambium i associat a Permacultura íbera.
- Implantació de la Permacultura i l’Agricultura regenerativa l’explotació oleícola, a càrrec de Francesc Font gerent d’Agroassessor SCP.
Divendres 26 de març
12:00 a 13:30: El valor del territori en la comercialització d’Oli Verge Extra [Més informació] [inscripcions]
- Mario Urrea, president de l’Associació Catalana de Micropobles.
- El valor diferencial del territori a l’Oli d’Oliva Verge Extra: el cas de la Toscana, a càrrec de Matteo Mugelli, especialista en oleocultura, promotor de l’empresa Torrebianca.
- El projecte “Rutas del Olivo”, impuls de l’oleoturisme a la província de Jaén, a càrrec de Sebastián Moreno, empresari turístic.
- El projecte Salar d’Arbúcies i com crear sinergies amb el territori, Ramon Espígol, empresari oleícola, promotor de l‘OOVE Salar d’Arbúcies.
18:00 a 19:30: L’oli també és cosa de dones: experiències femenines a l’oleïcultura [Més informació] [inscripcions]
Taula rodona, moderada per Francesc Florensa, coordinador del SOM Garrigues, amb la participació de:
- Emma Rovira, empresària, Molí dels Torms – Olicatessen.
- Anna Muriel, mestra d’almàssera, Cooperativa l’Olivera.
- Montse Freixa, sommelier i xef d’OOVE, promotora d’EVOOEASY.
- Consoli Molero, empresària, promotora de l’OOVE Alma de Mujer, COLIVAL.
Cloenda del Fòrum ’21, a càrrec de Rafel Panadés, President de l’Associació Leader de Ponent.